KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 29 Julai 2010

Tevez gesa Torres sertai City


TEVEZ yakin kehadiran Torres bakal menjadikan Manchester City sebuah pasukan yang hebat.

MANCHESTER - Carlos Tevez menggesa Fernando Torres supaya menyertainya di Manchester City.

Awal minggu ini, pengurus City, Roberto Mancini turut membuat pengakuan yang dia berminat untuk menandatangani penyerang Liverpool itu.

Lantaran itu, Tevez dengan yakin membayangkan mereka berdua bakal menjadi gandingan terbaik dalam saingan Liga Perdana England jika perpindahan itu menjadi kenyataan.

"Torres jelas akan menjadikan pasukan kami ini lebih baik. Dia merupakan salah seorang penyerang terbaik dunia dan saya cukup gembira jika dia menjadi rakan sepasukan saya.

"Musim lalu kami gagal dalam perebutan tempat ke Liga Juara-Juara musim ini. Tapi saya yakin kali ini kami akan berjaya merebut slot itu dan mencabar untuk kejuaraan liga.

"Saya lihat kelab ini telah mengambil beberapa pemain baru dan ia telah membuatkan kami semakin kuat. Saya tak rasa menyesal menyertai City," kata Tevez.

Begitupun pengurus Liverpool, Roy Hodgson menegaskan Torres akan kekal menjadi milik mereka.

Bekas pengurus Fulham itu bimbang bakal kehilangan bintang bernilai £50 juta (RM249 juta) itu tetapi dia kini begitu teruja untuk menyambut kepulangan Torres ke padang latihan Melwood minggu depan.

"Dia (Torres) telah memberitahu kami yang dia akan kembali pada Isnin depan. Dia begitu teruja untuk kembali berlatih bersama kami dan bersedia untuk beraksi bersama Liverpool musim ini.

"Dia juga memberitahu yang dia begitu seronok dapat menghabiskan cuti selepas Piala Dunia 2010, sesuatu yang pertama kali dapat dilakukannya sepanjang tiga tahun ini," kata Hodgson

Tiada ulasan: