KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 4 Ogos 2010

Denilson: Jangan ganggu Fabregas


FABREGAS tidak menyembunyikan hasratnya untuk mewakili Barcelona musim ini

LONDON - Pemain tengah Arsenal, Denilson me- minta Barcelona supaya berhenti mengganggu kapten mereka, Cesc Fabregas.

Pemain Brazil itu berkata demikian selepas bin- tang Barcelona, Lionel Messi baru-baru ini memu- juk Fabregas meninggalkan Arsenal bagi menyertainya di Nou Camp.

Minggu lalu, kapten Barcelona, Carlos Puyol turut menyatakan bahawa Fabregas tidak akan beraksi sepenuh hati buat Arsenal jika hasratnya ke kelab Sepanyol itu tidak di- luluskan.

"Saya langsung tak percaya apa yang Puyol katakan itu. Saya yakin dengan Fabregas kerana Arsenal telah banyak membantu sepanjang kariernya. Saya rasa dia mahu kekal di sini.

"Tetapi masalahnya kini, semua di sana (Barce- lona) kata yang Fabregas mahu pergi dan sebab itulah semua mula berfikir yang Fabregas memang mahu meninggalkan Arsenal.

"Sekali lagi saya yakin dengan Fabregas dan dia akan terus bersama Arsenal untuk membantu kami sepanjang musim ini," kata Denilson.

Fabregas masih mempunyai baki kontrak selama lima tahun bersama Arsenal dan pengurus, Arsene Wenger telah mengesahkan bahawa dia akan kekal bersama kelab London itu.

Fabregas hanya dijadualkan kembali berlatih bersama Arsenal pada hujung minggu ini.

"Kami perlukan Fabregas. Dia kapten kami dan akan membantu kami mencapai kejayaan pada musim ini.

"Saya belum berkesempatan bertemu Fabregas kerana dia masih bercuti tetapi kami yakin akan bertemunya pada sesi latihan minggu ini," jelas Denilson

Tiada ulasan: