KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 23 Oktober 2010

ini lah kuasa kebal FAM... tak boleh terima kritikan walaupun dengan fakta


Tiada apa yang hendak diharapkan oleh sebuah badan bolasepak seperti FAM yang dirasakan cepat bertindak apabila melibatkan Kelantan dan lambat bertindak apabila melibatkan pasukan lain. Apa sudah jadi kes menghantuk kepala, baling batu di stadium dan pelbagai lagi, adakah sudah dibakul sampahkan?
Tindakan mengenakan hukuman keatas B. Sathianthan di kala perlawanan hanya berbaki 1 atau 2 perlawanan ini amat mendukacitkan para penyokong The Red Warriors yang kini amat mengkagumi percapaian B. Sathianathan. Kenapa hukuman dijatuhkan ketika Kelantan amat memerlukan khidmatnya.

"B. Sathianathan Manusia Buangan FAM, Yang Berjaya Menggilap Pasukan Terbuang Menjadi Pasukan Paling Hebat dan Berjaya Sejarah Malaysia"

B. Sathianathan digantung 6 bulan kerana komen beliau pada FAM berkaitan stadium tuan rumah bagi perlawanan Perlis dan Terengganu semasa TM Liga Super lalu. Komen beliau mengikut fakta yang jelas, sekiranya stadium tuan rumah tidak boleh digunakan maka stadium luar harus dijadikan stadium berkecuali untuk menjadi gelanggang pertarungan.
Lihatlah betapa kebalnya FAM yang tidak boleh dikomen dan dikritik walaupun berdasarkan fakta yang jelas. Isu ini juga boleh dianggap tidak relevan bagi peminat Kelantan menerima hakikat hukuman ini kerana 6 bulan 1 tempoh yang lama.
Kini tugas berat ini terpaksa dipikul penolong jurulatih Kelantan Hashim Mustapha. Mungkin inilah waktunya beliau dapat membuktikan kemampuan beliau mengendalikan anak buah B. Sathianathan sebelum Hashim Mustapha bakal memperolehi sijil kejurulatihan kelas A nanti.
Sama-sama kita doakan ketiadaan B. Sathianathan berhampiran pemain tidak menjejaskan prestasi Kelantan malam ini dan perlawanan akhir sekiranya diberikan kemenangan pada malam ini.




Tiada ulasan: