KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 13 Oktober 2010

Rentak Samba semakin kemas



ALVES dijulang Robinho selepas meledak gol pembukaan Brazil ketika menentang Ukraine pada aksi persahabatan kelmarin. Brazil menang 2-0.


DERBY - Daniel Alves dan Alexandre Pato masing-masing meledak satu gol bagi membantu kemenangan 2-0 Brazil ke atas Ukraine pada aksi persahabatan kelmarin.

Pada aksi yang berlangsung di Pride Park itu, Alves yang merupakan tonggak pertahanan Barcelona membuka tirai jaringan Brazil pada minit ke-25.

Sebaik babak kedua bersambung, Pato melengkapkan hari gemilang buat juara dunia lima kali itu apabila menjaringkan gol kedua pada minit ke-64.

Jurulatih Brazil, Mano Menezes merupakan individu paling gembira dengan kemenangan tersebut apabila dia berjaya mengekalkan rekod tanpa kalah sejak me- ngambil alih tugas daripada Dunga yang telah dipecat Julai lalu.

"Pada awalnya, saya menjangkakan perlawanan tersebut tidak mudah buat kami, namun saya berpuas hati dengan persembahan yang dipamerkan oleh semua pe- main.

"Pasukan ini telah mempamerkan peningkatan yang begitu baik sekali dan ia merupakan satu perkemba- ngan positif.

"Namun, kami masih memerlukan lebih banyak perlawanan seperti ini yang mana kami beraksi menentang sebuah pasukan yang menerapkan corak permainan berbeza-beza," jelas Menezes.

Sejak mula mengambil alih tugas selaku jurulatih, Menezes berdepan tugas sukar apabila beliau perlu me- ngembalikan semula kegemilangan Brazil yang tersingkir pada peringkat suku akhir Piala Dunia 2010.

Disebabkan itu, Menezes meletakkan sasaran dengan menjuarai kempen Piala Dunia 2014 yang menyaksikan Brazil akan menjadi tuan rumah.

Selain itu, percaturannya membariskan pemain-pemain muda dalam skuad Samba kali ini adalah sebagai persiapan menjelang temasya Sukan Olimpik 2012 di London.

"Sasaran untuk masa terdekat ini adalah menyedia- kan skuad yang mantap bagi menghadapi Sukan Olimpik. Sebab itu, saya membariskan ramai pemain-pemain muda.

"Ia sekali gus dapat memberikan mereka pendedahan yang secukupnya sebelum turun beraksi pada saingan kelayakan Sukan Olimpik nanti

Tiada ulasan: