KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 20 Oktober 2010

'Tottenham bukan lawan mudah'


VAN DER VAART akan mengetuai jentera serangan Spurs ketika menentang Inter di San Siro awal pagi esok.


MILAN - Jurulatih Inter Milan, Rafael Benitez bakal menggunakan pengalaman enam tahunnya dalam saingan Liga Perdana England untuk menundukkan Tottenham Hotspur pada aksi Liga Juara-Juara awal pagi esok.
Inter bakal menanti kunjungan anak-anak buah Harry Redknapp di San Siro dengan pasukan yang memenangi pertemuan itu bakal mendahului saingan Kumpulan A.
Inter dan Tottenham kini berkongsi empat mata selepas dua perlawanan tetapi Inter di tangga teratas berdasarkan kelebihan perbezaan gol.
Untuk rekod, Benitez sudah berdepan skuad kendalian Redknapp termasuk Southampton dan Portsmouth sebanyak 13 kali dalam saingan Liga Perdana England ketika beliau bergelar pengurus Liverpool sebelum ini.
Namun Benitez sedar, beliau bakal berdepan skuad kendalian Redknapp yang paling kuat kali ini dengan dibarisi penyerang, Rafael van der Vaart.
Lantas jurulatih Inter itu cukup berharap agar Esteban Cambiasso, Goran Pandev dan Ivan Cordoba benar-benar cergas untuk turun beraksi awal pagi esok.
"Jika kami bernasib baik, mereka bertiga ini dapat diturunkan menentang Tottenham. Tetapi saya menjangkakan ia suatu perlawanan yang sukar kerana secara mentalnya, Tottenham cukup kuat dan memiliki serangan balas yang mantap.
"Jadi kami perlu beraksi dengan cukup baik jika kami mahu mencatat kemenangan ke atas Tottenham," kata Benitez.
Inter dijangka bakal turun tanpa Diego Milito tetapi tempatnya mampu diisi penyerang Cameroon, Samuel Eto'o.
Sementara itu, Redknapp tidak terlalu bimbangkan ancaman Eto'o tetapi melihat kekuatan keseluruhan yang dimiliki Inter perlu lebih dirisaukannya.
"Kita berdepan sebuah pasukan yang lebih bagus dan tentunya sukar untuk menewaskan mereka di laman sendiri. Jika kami pulang dengan satu mata pun, ia sudah cukup menggembirakan," kata Redknapp

Tiada ulasan: