KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 27 November 2010

Fabregas bikin Wenger gelisah


FABGERAS kembali dihantui masalah kecederaan hamstring.


LONDON - Pengurus Arsenal, Arsene Wenger ternyata resah dengan masalah kecederaan hamstring yang dialami kapten, Cesc Fabregas.
Wenger bimbang kecederaan yang dialami Fabregas adalah disebabkan tekanan serta tanggungjawab besar yang diletakkan ke atas bahu perancang antarabangsa Sepanyol itu.
Ini kerana, Fabregas menjadi sandaran utama Wenger untuk kembali meletakkan skuad The Gunnersberada pada landasan terbaik bagi menjulang trofi kejuaraan dalam saingan musim ini.
Selepas turut bergelut dengan masalah kecederaan yang sama sejak kempen Piala Dunia 2010 yang lalu, Fabregas sekali lagi terpaksa diketepikan.
Terbaru, pemain berusia 23 tahun itu mengalami kecederaan hamstring ketika membantu Arse- nal menewaskan Braga 2-0 dalam saingan Liga Juara-Juara, Rabu lalu.
Menurut laporan, Fabregas terpaksa diketepikan sekurang-kurangnya dalam empat perlawanan.
Bagaimanapun, Wenger masih akan mengikuti perkembangan terkini berhubung dengan kecederaan yang dialami Fabregas untuk tempoh beberapa bulan daripada seka- rang.
Ia sebagai salah suatu langkah untuk mengelakkan kecederaan yang sama berulang ke atas pemain tersebut.
"Saya ada berbincang dengan Fabregas sebelum perlawanan menentang Braga dan ketika itu, dia berada pada tahap terbaik untuk beraksi.
"Semua maklumat yang kami peroleh berhubung kecederaan Fabregas adalah positif dan ia sukar untuk kami tidak menurunkannya pada perlawanan tersebut.
"Kami telah melakukan ujian ke atas tubuh badannya tetapi hasil- nya menunjukkan yang dia tidak mengalami sebarang masalah.
"Jadi... apakah punca yang membuatkan dia sering kali bergelut dengan masalah kecederaan yang sama?" tanya Wenger.
Tambah Wenger, kecederaan hamstring kebiasaannya hanya dialami oleh pemain-pemain yang memiliki larian-larian pantas.
Ia sama sekali jauh berbeza jika dibandingkan dengan Fabregas yang mana tugasnya selaku peran- cang yang lebih kepada melakukan hantaran bola kepada pemain-pemain lain

Tiada ulasan: