KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 12 November 2010

Kelantan Mara Ke Suku Akhir


Kelincahan pemain muda Kelantan, Mohd Nurfafifi tidak dapat dibendung apabila beliau turut mempunyai dua peluang terbaik masing-masing pada m-33 dan 44 namun rembatannya diselamatkan Mohd Faizal yang merupakan penjaga gol Liga Super Pulau Pinang musim ini.
Babak kedua, Kelantan dilihat menguasai permainan namun ketumpulan jentera serangan serta kekentalan benteng pertahanan pasukan pelawat menafikan hasrat Kelantan untuk memburu gol pertama.
Dua peluang terbaik hadir pada m-65 dan 67 menerusi tandukan Kapten, Tengku Hazman Raja Hassan dan Mohd Nurfafifi namun ketangkasan Mohd Faizal di gawang gol Pulau Pinang sekali lagi menghampakan anak buah Zahasmi Ismail itu.
Usaha Kelantan untuk memburu jaringannya akhirnya berhasil pada m-75 apabila bekas pemain pertahanan KL Plus FC musim lalu, Khairan Ezuan Razali berjaya meledakkan rembatan kencang dari luar kotak penalti Pulau Pinang menghasilkan gol kemenangan Kelantan dalam perlawanan itu.
Kemenangan ketiga berturut-turut Kelantan dalam perlawanan peringkat kumpulan membolehkan muncul juara kumpulan B dan akan membuat perhitungan dengan pasukan naib juara daripada kumpulan A sama ada Negeri Sembilan atau Perlis pada peringkat suku akhir pada 13 November ini.
Pengalaman Zahasmi Ismail (tengah) ditagih bagi membawa pasukan Kelantan menjuarai Piala Emas Raja-Raja pada tahun ini.

Tiada ulasan: