KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 25 Disember 2010

Arsenal gentar kelibat Drogba


DROGBA ancaman buat Arsenal.


LONDON - Carlo Ancelotti mengakui Arsenal gementar untuk berdepan Didier Drogba pada pertemuan Liga Perdana England di Stadium Emirates, Isnin ini.
Pengurus Chelsea itu berharap penyerang Ivory Coast tersebut untuk meneruskan sentuhan jaringan selepas dia meledakkan 13 gol daripada 13 perlawanan menentang skuad The Gunners itu.
"Saya fikir, Arsenal gementar melihat kelibat Drogba kerana dia seringkali bermain dengan baik apabila bertemu mereka.
"Sekiranya dia bermain pada tahap terbaik Isnin ini, kami memperoleh peluang yang baik untuk menang. Kami memiliki rekod yang baik setiap kami menentang Arsenal dan mereka mengetahui kemampuan kami dengan baik.
"Arsenal menampilkan aksi bola sepak yang menakjubkan tetapi mereka mungkin menggunakan strategi bertahan dan kami perlu menggunakan kemampuan yang ada untuk membuka ruang, sekali gus mencipta sesuatu yang menyukarkan mereka.
Untuk rekod, Chelsea memenangi kesemua tujuh perlawanan terakhir menentang Arsenal manakalaThe Gunners hanya menang dua kali daripada 18 pertemuan.
Situasi yang sama berlaku di Stamford Bridge pada Oktober lalu apabila Drogba sekali lagi menjaringkan gol untuk membantu mereka mencatat kemenangan 2-0.
Bagaimanapun, Chelsea menurun di tempat keempat selepas hanya mampu mengutip tiga mata daripada lima perlawanan terakhir mereka.
"Kami menghadapi masalah kerana ramai pemain kami mengalami kecederaan.
"Apabila kamu berada dalam situasi yang buruk, sangat sukar menurunkan barisan pemain muda kerana kamu tidak mahu meletakkan tanggungjawab yang besar kepada mereka.
"Tetapi, kini kami sudah dua minggu tidak bermain dan kami perlu menggunakan cuti itu sebagai kelebihan.

Tiada ulasan: