KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Ahad, 5 Disember 2010

Benitez berdepan krisis terbaru




ROM - Pengurus Inter Milan, Rafael Benitez (gambar) berdepan krisis terbaru selepas juara Itali itu tewas 1-3 kepada Lazio dalam saingan Serie A kelmarin.
Giuseppe Biava meletakkan Lazio di hadapan pada minit ke-24 sebelum Mauro Zarate menambah gol kedua sebaik babak kedua berlangsung enam minit.
Bekas penyerang Lazio, Goran Pandev berjaya merapatkan jurang pada minit ke-74 tetapi penyerang Brazil, Hernanes melengkapkan kemenangan pasukan tuan rumah dua minit sebelum permainan tamat.
"Ini adalah kemenangan terbaik Lazio musim ini," kata pemain tengah Lazio, Hernanes yang menyertai kelab itu awal musim ini dari Sao Paolo.
"Saya telah bekerja keras untuk menikmati perlawanan seperti ini, menjaringkan satu gol dan mengumpan gol untuk rakan-rakan. Kami berada di landasan terbaik dan tidak akan berputus asa.
Dengan kekalahan itu, Inter yang ketika ini menghuni tempat keenam liga ketinggalan 10 mata di belakang pendahulu, AC Milan dan Lazio yang berkongsi 30 mata.
"Lazio bermain dengan baik tetapi mereka terpaksa bekerja keras untuk mendapatkan bola, bukannya kami. Itu adalah perbezaan antara kami dan mereka," kata Benitez.
Perlawanan itu merupakan penampilan terakhir Inter dalam kempen Serie A tahun ini kerana mereka bakal beraksi dalam saingan Piala Kelab Dunia.
Tekanan kembali dirasai Benitez selepas bekas penggendali Liverpool itu berada di kedudukan selesa sebaik Inter menang ke atas Twente Enschede dan Parma baru-baru ini.

Tiada ulasan: