KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Ahad, 26 Disember 2010

Leonardo disahkan jurulatih baru Inter


LEONARDO bakal menggantikan tempat Benitez di Inter.


MILAN - Seperti yang diramal, bekas jurulatih AC Milan, Leonardo telah dinamakan sebagai pengurus baru Inter Milan bagi menggantikan Rafael Benitez semalam.
Benitez telah dipecat selepas hanya enam bulan menggendalikan juara kelab dunia, Eropah dan Itali itu.
Keputusan itu dibuat selepas kelab gergasi Itali itu mencatat keputusan yang buruk dalam saingan Serie A dan tindakan Benitez yang mengkritik Inter secara terbuka berkaitan dengan pelaburan untuk membeli pemain baru.
"Selamat datang, Leonardo adalah jurulatih baru Inter," menurut satu kenyataan dalam laman web kelab itu beberapa jam selepas presiden Massimo Moratti berkata, tidak ada pengumuman akan dibuat sehingga 27 Disember ini.
"Beberapa minit lalu, satu perjanjian telah ditandatangani, sekali gus akan mengikat dia bersama kelab ini sehingga 30 Jun 2012."
Leonardo gagal menyerlah sepanjang setahun bersama Milan, hanya mampu membawa kelab itu menduduki tempat ketiga Serie A dan pusingan kedua Liga Juara-Juara musim lalu.
Penggendali berusia 41 tahun itu turut bermain untuk Milan sebelum menjadi pengarah teknikal di kelab itu.
Bagaimanapun pelantikan Leonardo ini dianggap sebagai sesuatu yang mengejutkan dan mendapat komen yang berbeza dalam laman web sosial, Twitter serta penulis kolum di beberapa akhbar. - Reuters

Tiada ulasan: