KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 27 Januari 2011

Adebayor ke Real Madrid

MADRID - Kelab gergasi Sepanyol, Real Madrid telah menandatangani kontrak secara pinjaman dengan penyerang Togo, Emmanuel Adebayor.

Adebayor yang dibawa masuk daripada Manchester City akan beraksi bersama Real sehingga penghujung saingan musim ini.
Kehadiran Edebayor ke Santiago Bernabeu adalah bagi bagi mengisi kekosongan yang ditinggalkan penyerang Argentina, Gonzalo Higuain yang terpaksa diketepikan selama empat bulan ekoran mengalami masalah kecederaan.
Ketika ini tempat tersebut diambilalih penyerang Perancis, Karim Benzema, namun jurulatih Real, Jose Mourinho dilapor tidak mahu mengambil risiko dengan hanya menggunakan seorang penyerang.
"Real dan City telahpun menandatangani kontrak perjanjian berhubung perpindahan Adebayor secar pinjaman sehingga penghujung musim ini.
"Kami (Real) juga diberikan pilihan untuk membelinya secara kekal sebaik tamat kontrak pinjamannya itu," jelas kenyataan yang dikeluarkan dalam website rasmi Real.
Keputusan Real untuk membawa masuk Adebayor adalah disebabkan tawaran yang mereka kemukakan bagi mendapatkan khidmat penyerang Hamburg, Ruud van Nistelrooy telah ditolak oleh kelab Jerman itu.
Adebayor mula beraksi bersama City pada awal saingan 2009/2010 selepas dibeli daripada Arsenal dengan yuran perpindahan bernilai £25 juta (RM121.142 juta). - AFP

Tiada ulasan: