KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 13 Januari 2011

Dzeko bersemangat


DZEKO (kanan) berazam untuk menamatkan kemarau 43 tahun City bagi menjulang trofi Liga Perdana England.


LONDON - Bintang baru Manchester City, Edin Dzeko berazam untuk menamatkan kemarau 43 tahun kelab London itu bagi menjulang trofi Liga Perdana England.
Kelmarin, City telah menandatangani kontrak bersama penyerang antarabangsa Bosnia yang dibeli dari Wolfsburg dengan yuran perpindahan bernilai £27 juta (RM129.371 juta) itu.
Bagi merealisasikan impian itu, Dzeko telah menonton satu filem baru, Blue Moon Rising yang berkisarkan mengenai situasi yang dialami para penyokong setia City yang dahagakan kejayaan.
"Saya telah menontonnya dan ia memang sebuah filem yang penuh dengan emosi. Saya juga menyaksikan banyak perkara telah terjadi dalam tempoh beberapa tahun.
"Biarpun gagal menjulang sebarang trofi kejuaraan untuk tempoh yang sangat panjang, para penyokong masih tetap setia dengan kelab ini (City). Ia suatu yang menakjubkan.
"Kini, azam saya hanya satu iaitu mahu menghadiahkan kegembiraan kepada mereka (penyokong-penyokong City).
"Saya berjaya membantu Wolfsburg untuk menjuarai Liga Jerman buat pertama kali dan saya bertekad untuk mengulangi kejayaan itu bersama City," jelas Dzeko.
Dalam masa yang sama, kem City tersentak seketika selepas penyerang, Mario Balotelli dilaporkan terpaksa diketepikan untuk tempoh sekurang-kurangnya dua minggu.
Perkara itu disahkan sendiri oleh pengurus City, Roberto Mancini.
Mancini menjelaskan bahawa penyerang antarabangsa Itali itu perlu menjalani pembedahan di bahagian buku lali.
"Saya bimbang dengan masalah kecederaan yang dialami Balotelli ketika ini dan diharapkan pembedahan akan berjalan dengan lancar.

Tiada ulasan: