KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 25 Januari 2011

'Rooney akan temui sentuhan'


ROONEY masih tercari-cari rentak untuk menggegar gawang pasukan lawan.


BLACKPOOL - John O'Shea yakin rakan sepasukannya, Wayne Rooney akan kembali menemui sentuhan gol bagi membantu Manchester United mengukuhkan kedudukan di tangga teratas Liga Perdana England.
Pemain pertahanan United itu berkata, mereka perlu memanfaatkan sepenuhnya peluang bertemu Blackpool awal pagi esok bagi melebarkan jurang kepada lima mata dan sentuhan Rooney amat ditagih.
"Kami semua tahu Rooney sentiasa memberikan yang terbaik untuk pasukan. Dia akan kembali menemui sentuhan gol berdasarkan kualiti yang telah dipamerkannya dalam mencipta ruang buat rakan sepasukan lain.
"Rooney merupakan aset penting pasukan dan saya cukup yakin kegagalannya menjaringkan gol ketika kami membelasah Birmingham 5-0 akan ditebus pada aksi berikutnya ini," kata O'Shea.
Pengurus United, Alex Ferguson turut bersetuju dengan apa yang dinyatakan O'Shea itu.
"Kami harap gol yang dicari oleh Rooney akan hadir," kata Ferguson.
Ditanya tentang saingan yang bakal diberikan Blackpool pada aksi di Bloomfield Road itu, O'Shea berkata, rekod Blackpool di laman sendiri cukup baik sebelum mereka tewas 1-2 kepada Sunderland pada Sabtu lalu.
"Memang kami bakal berhadapan dengan aksi sukar kerana Blackpool pasti mahu bangkit pada perlawanan ini. Cuma kami perlu fokus sepenuhnya terhadap perlawanan ini bagi memburu tiga mata penuh," jelas O'Shea.
Rio Ferdinand masih belum pasti diturunkan selepas mengalami kecederaan pangkal paha manakala Paul Scholes yang diketepikan selama dua bulan dijangka kembali diturunkan kerana sudah pulih sepenuhnya. - AFP

Tiada ulasan: