KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 8 Januari 2011

Strategi baru Wenger


WENGER akan melakukan rombakan dalam skuad Arsenal ketika menentang Leeds malam ini.


LONDON - Pengurus Arsenal, Arsene Wenger dijangka menggunakan sistem penggiliran pemain pada aksi pusingan ketiga Piala FA menentang Leeds United malam ini.
Wenger yang memburu trofi pertama sejak tahun 2005 bakal menurunkan pemain berlainan di posisi penyerang.
Selain aksi bertemu Leeds, skuad bimbingan Wenger juga bakal berdepan kelab Kejuaraan Liga, Ipswich Town pada aksi sepa- ruh akhir pertama Piala Liga minggu depan.
Selain itu, Wenger juga mengakui, Arsenal perlu bersiap sedia untuk menghadapi saingan Liga Perdana England dan Liga Juara- Juara bulan depan.
Sebagai permulaan, pengendali dari Perancis itu mengambil keputusan untuk menurunkan barisan pemain muda pada pertemuan menentang Leeds.
Disebabkan itu, Wenger dijangka merehatkan beberapa pemain utamanya seperti Robin van Persie dan Samir Nasri.
Ini bermakna, pemain pertahanan kiri, Kieran Gibbs yang mengalami kecederaan pergelangan kaki bakal membuat penampilan pertama sejak 8 Disember lalu.
Emmanuel Eboue juga akan kembal beraksi bagi menggantikan Bacary Sagna yang digantung perlawa- nan untuk mengemudi benteng pertahanan.
"Kami akan membuat penggiliran," kata Wenger.
"Akan berlaku pertukaran, banyak pertukaran. Berita baik, Kieran akan kembali bermain dan Eboue menggantikan Sagna.
"Saya tidak boleh memberitahu barisan pemain buat masa ini. Saya masih memikirkannya tetapi yang pasti, saya akan membuat pertukaran.
"Saya juga sudah pasti akan merehatkan van Persie dan mungkin Nasri."

Tiada ulasan: