KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 26 Julai 2010

City buat rombakan besar-besaran


LONDON - Kelab terkaya di dunia, Manchester Ci

ty dilaporkan merancang untuk melakukan penjualan pemain secara besar- besaran pemain.

Keputusan tersebut dibuat selepas pengurus kelab itu, Roberto Mancini dilihat semakin hampir melepasi nilai £100 juta (RM494 juta) dalam perbelanjaan musim panas ini.

Tiga pemain kebangsaan England, Shaun Wright-Phillips, Joleon Lescott dan Wayne Bridge antara pemain berprofil tinggi yang akan dijual oleh kelab Eastlands itu dalam usaha Mancini membentuk sebuah skuad termahal dalam Liga Perdana England.

City telah berbelanja £75 juta (RM370 juta) lagi malam kelmarin dengan mendapat- kan pertahanan kiri Serbia, Alexander Kola- rov, 24, dari Lazio.

Mancini yang telah berbelanja besar untuk membawa Jerome Boateng, David Silva dan Yaya Toure, masih belum selesai dalam misi- nya apabila penyerang skuad bawah 21 Itali, Mario Balotelli turut termasuk dalam sena- rai pemain yang akan dibelinya.

Ini bermakna, selain trio pemain England itu, City juga sudah pasti akan mendengar sebarang tawaran ke atas beberapa lagi pemain bintang, termasuk Craig Bellamy, Stephen Ireland, Roque Santa Cruz, Jo dan Felipe Caicedo.

"Situasinya tetap sama dengan apa yang berlaku kepada kelab lain apabila ada pemain baru yang masuk," kata sumber kelab itu kel- marin.

"Ada beberapa pemain yang tidak termasuk dalam senarai perancangan pengurus dan ada yang mahu berpindah.

"Jelas sekali, kelab ini tidak mahu menge- kalkan pemain yang tidak mahu berada di sini."

Kedudukan Bridge sebagai pilihan utama di posisi pertahanan kiri kini mula terjejas berikutan kehadiran Kolarov.

Manakala beberapa pemain tengah termasuk Vladimir Weiss, Kelvin Etuhu dan Michael Johnson yang belum membuat penampilan sulung dalam kempen liga turut akan dijual.

Tiada ulasan: