KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 26 Julai 2010

Guti' tinggalkan Real selepas 15 tahun

MADRID - Pemain tengah, Jose Maria 'Guti' Gutierrez (gambar) bakal meninggalkan Real Madrid selepas 15 tahun bersama kelab gergasi Sepanyol itu.

Guti yang masih mempunyai kontrak selama setahun bersama Real berkata, dia sedang menimbangkan tawaran dari- pada kelab Turki, Besiktas.

"Saya menerima tawaran yang baik daripada mereka (Besiktas), sangat menarik," kata bekas pemain antarabangsa Sepanyol itu.

"Ia bukan satu keputusan yang mudah untuk meninggalkan Real."

Setakat ini, hanya penyerang, Raul Gonzalez berada di Real lebih lama daripada Guti yang membuat penampilan pertama bersama pasukan itu pada tahun 1995.

Sepanjang 15 tahun berada di kelab itu, Guti membantu Real memenangi gelaran Liga Juara-Juara, lima Liga Sepanyol dan dua Piala Antara Benua.

Guti telah menandatangani kontrak bersama Real sejak berusia lapan tahun dan membesar bersama pasukan Akademi Real sebelum membuat penampilan pertama pada tahun 1995.

Guti yang bersara pada peringkat antarabangsa pada tahun 2005 telah menjaringkan 86 daripada 542 gol untuk Real yang dibimbing jurulatih baru, Jose Mourinho

Tiada ulasan: