KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 21 Julai 2010

Guardiola mengalah





BARCELONA - Jurulatih Barcelona, Pep Guardiola seakan-akan sudah menyerah kalah dalam misinya mendapatkan khidmat kapten Arsenal, Cesc Fabregas (gambar).

Guardiola mengakui peluang Barca untuk 'mengikat' Fabregas kini bergantung kepada Arsenal.

Spekulasi mengenai perpindahan Fabregas ke Nou Camp semakin hangat diperkatakan sejak kebelakangan ini biarpun pengurus Arsenal, Arsene Wenger menegaskan, kaptennya itu tidak akan meninggalkan Emirates.

Lebih malang buat Barce- lona apabila tawaran yang dikemukakan mereka kepada Arsenal sebanyak £21 juta (RM102 juta) telah ditolak.

"Dia (Fabregas) merupakan seorang pemain yang penting buat Arsenal dan saya faham situasi yang dialami kelab tersebut kerana perbelanjaan bagi membawa masuk pemain itu menelan belanja yang besar.

"Kini, semua keputusan sama ada Fabregas akan beraksi bersama kami (Barcelona) ataupun tidak terletak di tangan pihak pengurusan Arsenal," jelas Guardiola.

Beliau turut memahami masalah kewangan yang dialami Barca sehingga memaksa mereka melepaskan beberapa pemain senior dalam skuad The Catalan itu termasuk perancang Ivory Coast, Yaya Toure, penyerang Perancis, Thierry Henry dan pemain pertahanan, Dmytro Chygrynskiy.

"Ia merupakan satu tamparan hebat buat kami apabila menyaksikan bebe- rapa pemain terpaksa dilepaskan termasuklah Toure yang telah pun menandatangani kontrak bersama Manchester City.

"Saya telah cuba sedaya upaya untuk terus mengekalkannya di sini (Nou Camp), namun dia tetap dengan keputusannya untuk berhijrah.

"Saya berterima kasih di atas segala sumbangan yang telah diberikannnya kepada Barcelona selama ini dan diharapkan dia dapat kerap beraksi bersama City yang mana dia tidak dapat melakukan itu di sini

Tiada ulasan: