KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 22 Julai 2010

Chelsea tak mahu jual Cole


LONDON - Pengerusi Chelsea, Bruce Buck telah memusnahkan harapan Jose Mourinho untuk membawa Ashley Cole (gambar) ke Real Madrid.

Buck menegaskan, pemain pertahanan kiri skuad kebangsaan England itu tidak akan dijual sekalipun Real membuat tawaran yang tinggi.

Cole mula dikaitkan dengan perpindahan ke Real selepas Mourinho yang merupakan bekas pengurus Chelsea dilantik sebagai jurulatih baru kelab Sepanyol itu.

Ia ditambah dengan laporan yang mengatakan Cole tidak lagi gembira dengan kehidupan di England selepas dia bercerai dengan isterinya, Cheryl dan mahu meninggalkan saingan Liga Perdana England bagi mencari kehidupan peribadi yang lebih selesa.

Namun Buck berkata, perpindahan ke kelab luar tidak akan membantu pemain berusia 29 tahun itu dan menegaskan, Chelsea tidak berhasrat menjual bekas bintang Arsenal itu.

"Cole bukan untuk dijual, itu yang mahu saya tekankan. Tanpa ragu-ragu lagi, dia tetap akan menjadi pemain Chelsea musim ini.

"Cole seorang pemain yang hebat. Dia begitu senang dengan suasana kelab ini dan hubungannya cukup baik dengan setiap orang di sini," kata Buck.

Buck turut menegaskan, Chelsea akan terus mengekalkan khidmat Didier Drogba biarpun ejen kepada kapten skuad kebangsaan Ivory Coast itu mendakwa telah mengadakan perbincangan dengan Manchester City.

"Bagi kami ia mudah sahaja. Drogba telah menang penjaring terbanyak dan juara liga bersama kami pada musim lalu," jelas Buck.

"Dia juga sebahagian daripada perancangan kami musim ini dan masa akan datang. Jadi dia juga bukan untuk dijual

Tiada ulasan: