KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 8 Julai 2010

Kelantan agak kehilangan rentak


TEMPOH rehat lima minggu dalam saingan Liga Super tidak merencat rentak persembahan Kelantan apabila mudah membenam Negeri Sembilan 1-0 di Stadium Sultan Muhammad ke-IV malam kelmarin, lapor YATIMIN ABDULLAH.

Begitupun, bagi pengendali skuad Kelantan, B. Sathianathan, tempoh rehat tanpa sebarang perlawanan kompetitif tampak memberikan sedikit kesan kepada corak persembahan anak-anak buahnya pada perlawanan itu.

Menurutnya, pada perlawanan itu, para pemainya mengambil sedikit masa untuk menyesuaikan diri dengan tempo permainan sehingga memberikan ruang buat pasukan pelawat untuk melancarkan serangan bertali arus pada 20 minit pertama.

"Pada separuh masa kedua barulah kita menemui rentak yang dicari. Secara keseluruhannya saya berpuas hati dengan corak persembahan mereka.

"Pemain tidak mudah berputus asa dan sentiasa fokus sehingga kita memperoleh jaringan tunggal perlawanan pada minit ke-74," katanya.

Tambahnya, terdapat beberapa kelemahan yang perlu diatasi sebelum berkunjung ke Shah Alam, Sabtu ini untuk bertemu pendahulu Liga Super, Selangor.


Tiada ulasan: