KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 24 Julai 2010

Vidic dapat tawaran lumayan


VIDIC masih adabaki kontrak dua tahun di Old Trafford.

LONDON - Manchester United bersedia menawarkan Nemanja Vidic gaji berjumlah £90,000 (RM443,361) seminggu.

Tawaran tersebut dibuat bagi menggagalkan usaha kelab gergasi Sepanyol, Real Madrid memancing tonggak pertahanan Serbia itu dari Old Traf- ford.

Vidic yang menjadi buruan Real, mengharapkan kontrak baru sejak 12 bulan lepas, namun baru kini United bersedia untuk duduk dan berbincang mengenai kontrak lanjutan selama dua tahun.

Real dilapor sanggup membayar £25 juta (RM123 juta) ke atas pemain pertahanan tengah itu yang sebelum ini mendedahkan, dia mahu menerima gaji yang banyak seperti dua tonggak United, Wayne Rooney dan Rio Ferdi- nand.

Situasi tersebut menyaksikan United akhirnya terpaksa menawarkan kontrak baru kepada pemain berusia 28 tahun itu.

Vidic masih ada baki dua tahun lagi dalam kontrak empat tahunnya ketika menyertai United dari Spartak Moscow dengan harga £7.2 juta (RM35.5 juta) pada 2006.

Jika segala perancangan berjalan dengan baik, kontrak baru Vidic itu nanti bakal menyaksikan dia kekal di Old Trafford sehingga Julai 2014.

Ketika tahap kecergasan Ferdinand masih diragui selepas dia berehat panjang ekoran kecederaan belakang, skuad The Red Devils pastinya tidak mahu kehilangan Vidic pada musim panas ini.

Pengurus United, Alex Ferguson tiada banyak pilihan di posisi pertahanan dengan hanya memiliki Jonny Evans yang dilihat masih tercari-cari rentak.

Wes Brown pula kurang beraksi di posisi pertahanan tengah manakala Chris Smalling kurang pengalaman kerana jarang diturunkan

Tiada ulasan: