KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 24 Julai 2010

Villa membara julang Barcelona

LONDON - David Villa (gambar) sudah tidak sabar untuk bekerjasama dengan jurulatih Barcelona, Pep Guardiola.

Penyerang berbisa Sepanyol itu telah menandatangani kontrak bersama Barca selepas berhijrah dari Valencia pada Mei lalu.

Pada kempen Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan, Villa telah meledak lima gol seterusnya membantu Sepa- nyol muncul juara.

Kini, Villa mengakui yang dia cukup teruja untuk bekerjasama dengan Guardiola.

"Saya mempunyai keinginan yang besar untuk berlatih bersama Pep," katanya.

"Tidak hanya kerana apa yang telah dilakukannya kepada Barcelona sebelum ini tetapi juga kerana apa yang ra- kan sepasukan beritahu kepada saya.

"Mereka memberitahu saya, beliau (Pep) adalah seorang jurulatih yang mampu menjadikan kamu lebih baik secara individu dan kolektif.

"Kapten Barca, (Carles) Puyol memberitahu saya yang dia tidak pernah bertemu jurulatih seperti Pep sepanjang kariernya."

Sebelum meninggalkan Valencia untuk ke Barca, Villa telah dikaitkan dengan beberapa kelab gergasi Eropah.

Namun, dia membuat keputusan untuk terus kekal di Sepanyol dengan menyertai kelab Catalan itu.

"Ia adalah satu kebebasan bagi saya untuk membuat sebarang keputusan," katanya.

Villa juga yakin dia mampu untuk menyesuaikan diri dengan kelab baru- nya itu.

"Pasukan kebangsaan (Sepanyol) dan Barca menggunakan formasi yang sama, 4-3-3 dan saya rasa selesa dengan tiga posisi di bahagian sera- ngan," jelas Villa

Tiada ulasan: