KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 13 Ogos 2010

Beckham boleh lupakan England



BECKHAM tiada dalam perancangan England pada saingan kelayakan Euro 2012.


LONDON - Karier David Beckham bersama skuad kebangsaan England kini sampai ke penghujung.

Awal pagi semalam, pengurus England, Fabio Capello menyatakan bahawa bekas kapten England berusia 35 tahun itu sudah terlalu tua dan tiada lagi dalam peranca- ngannya untuk menghadapi saingan kelayakan Euro 2012.

"Saya tidak akan menyena- raikan Beckham lagi untuk mana-mana perlawanan kompetitif," kata Capello selepas England menewaskan Hungary 2-1 pada aksi persa- habatan di Wembley awal pagi semalam.

"Beckham seorang pemain yang cukup hebat dan dia cukup penting. Tetapi kami perlu mencari pemain baru untuk masa hadapan kerana usia cukup penting untuk semua orang, bukan hanya Bec- kham seorang."

Tambah Capello, Beckham yang memburu rekod 125 penampilan yang dipegang bekas penjaga gol England, Peter Shilton hanya akan diberi peluang untuk perlawanan per sahabatan perpisahan.

"Saya harap dia akan dapat beraksi untuk satu sahaja perlawanan persahabatan bagi mengucapkan selamat tinggal," jelas Capello.

Kenyataan yang dikeluarkan pengurus England itu dibuat tatkala Beckham berada di Amerika Syarikat untuk mula menjalani latihan bersama LA Galaxy selepas berehat lima bulan akibat kece- deraan.

"Saya belum telefon Bec- kham lagi sebelum saya umumkan perkara ini. Saya akan beritahu dia kemudian.

"Tetapi dia sendiri pasti tahu tiada lagi peluang buat dirinya kerana pasukan ini perlukan perubahan," ujar Capello.

Terdahulu, Beckham berulang kali menegaskan bahawa dia langsung tidak terfikir untuk bersara dari pentas antarabangsa.

"Saya sentiasa mengatakan yang saya tidak akan ber- sara daripada mewakili skuad kebangsaan sama ada saya tidak dipanggil lagi, bermain satu perlawanan atau bermain 10 lagi perlawanan," kata Beckham.

Sehingga kini, Beckahm telah beraksi dalam 115 perla- wanan antarabangsa dan tampil dalam tiga edisi Piala Dunia

Tiada ulasan: