KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 13 Ogos 2010

Gerrard wira England



GERRARD (kanan) meraikan jaringannya bersama Glen Johnson pada aksi persahabatan menentang Hungary di Stadium Wembley awal pagi semalam. England menang 2-1.


LONDON - Steven Gerrard muncul se- bagai penyelamat Enland.

Dua jaringannya membolehkan skuad bimbingan Fabio Capello itu menewaskan Hungary 2-1 pada aksi persahabatan di Stadium Wembley awal pagi semalam.

Setelah Hungary mendahului menerusi jaringan sendiri Phil Jagielka minit ke-62, Gerrard tampil meledak dua gol dalam tempoh empat minit pada minit ke-69 dan 73.

"Sukar digambarkan perasaan apabila berjaya menjaringkan dua gol dan juga membantu England mencatat kemenangan.

"Ia perlawanan yang sukar kerana setelah kegagalan pada Piala Dunia, semua mahukan kemenangan. Kami akhirnya berjaya melakukannya dengan mempamerkan watak sebenar," kata Gerrard.

Pada perlawanan itu, Capello menurunkan beberapa pemain muda termasuklah dua pemain Arsenal, Jack Wil- shere dan Kieran Gibbs.

"Bagi saya, pemain muda yang tampil beraksi pada perlawanan ini cukup mantap persembahan mereka. Bukan mudah untuk beraksi di Wembley dengan penonton tidak memihak kepada kamu.

"Tetapi penyokong kami juga hebat. Setelah mereka agak kecewa apabila kami ketinggalan, mereka tetap menyo- kong di belakang kami dan akhirnya kemenangan berjaya diraih," jelas Ger- rard.

Sementara itu, Capello memberitahu, beliau tidak sesekali memikirkan soal untuk meletak jawatan biarpun ketika England sedang ketinggalan satu gol.

"Segalanya tetap sama. Apabila kami menang, semuanya bagus dan apabila kami kalah, kami dianggap tiada apa- apa.

"Ia bukan semata-mata tentang repu- tasi diri saya. Apabila kami menang, kami menang bersama-sama dan begitu juga apabila kami kalah,

Tiada ulasan: