KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 5 Ogos 2010

Benayoun mahu akhiri kemarau


BENAYOUN muka baru Chelsea musim ini

LONDON - Bintang baru Chelsea, Yossi Benayoun berazam untuk mengakhiri kemarau lapan tahun bagi menjulang seba- rang trofi kejuaraan liga.

Justeru, dia merasakan keputusan untuk menyarung jersi skuad The Blues musim ini adalah suatu yang tepat buat dirinya menambah kolek- si kejuaraan peribadi.

Impian pemain kelahiran Israel yang dibawa masuk dari Liverpool dengan yuran perpindahan bernilai £5.5 juta (RM27.72 juta) itu dilihat bakal bermula dengan aksi menentang Manchester United pada saingan Peri- sai Komuniti di Stadium Wembley, Ahad ini.

"Saya telah memenangi dua kejuaraan ketika beraksi bersama kelab Israel, Maccabi Haifa di bawah kendalian Avram Grant.

"Begitupun, kali terakhir saya merangkul gelaran juara adalah pada 2002 dan sejak itu saya tidak pernah memenangi apa-apa. Jadi, peluang saya dilihat cerah apabila menandatangani kontrak bersama Chelsea.

"Pada 2006, saya hampir merangkul ke- juaraan Piala FA ketika bersama Liverpool pada aksi final menentang West Ham United tetapi nasib tidak menyebelahi kami," jelas Banayoun.

Benayoun, 30, turut mengakui yang salah satu faktor dia meninggalkan Liver- pool adalah disebabkan hubungan buruk- nya dengan bekas pengurus The Reds, Rafael Benitez.

Ia gara-gara tindakan Benitez yang sering kali meletakkannya dibangku simpa- nan dan itu dikatakan telah menguji tahap kesabaran Benayoun.

"Kami (Liverpool) tidak beraksi dengan cemerlang sejak daripada perlawanan pertama hinggalah akhir musim lalu.

"Ia situasi yang sungguh memalukan kerana Liverpool merupakan salah sebuah kelab besar di dunia," kata Bena- youn

Tiada ulasan: