KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 23 Ogos 2010

Gallas akhirnya jadi milik Spurs



GALLAS menandatangani kontrak setahun bersama Spurs semalam.


LONDON - Bekas kapten Arsenal, William Gallas akhirnya melengkapkan perpindahan ke kelab musuh setempat, Tottenham Hotspur.

"Kami dengan bangga mengumumkan bahawa telah menandatangani Gallas dengan kontrak setahun," menurut satu kenyataan pada laman web Tottenham semalam.

Pemain pertahanan tengah Perancis berusia 33 tahun itu telah tamat kontrak empat tahun bersama Arse- nal penghujung musim lalu.

Gallas pernah beraksi untuk Chelsea, Caen dan Marseille sebelum ini.

Dia terpaksa mencari pasukan baru selepas Arsenal enggan memenuhi permintaan gaji berjumlah £80,000 (RM390,548) seminggu.

Namun bagi pengurus Tottenham, Harry Redknapp, peluang untuk mendapatkan khidmat Gallas sesuatu yang tidak wajar dilepaskan begitu saja.

Dengan Jonathan Woodgate masih berehat panjang akibat kecederaan pangkal paha dan kapten, Ledley King sering dibelenggu masalah lutut, kehadiran Gallas bakal memberi lebih pilihan kepadanya di barisan pertahanan.

"Dia (Gallas) tidak meminta gaji terlalu besar di sini. Jadi pengerusi kelab bersetuju menawarkan kontrak setahun dan gajinya juga cukup munasabah.

"Saya tak rasa sikapnya perlu dipersoalkan. Dia hanya kecewa dengan orang yang tidak profesional terhadapnya. Jadi tiada masalah buat kami.

"Seperti mana kami pernah berhadapan dengannya ketika mewakili pasukan lain sepanjang beberapa tahun kebelakangan ini, saya sentiasa menganggap Gallas sebagai pemain pertahanan bertaraf dunia,

Tiada ulasan: