KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 25 Ogos 2010

Hadiah istimewa City buat Sheikh Mansour


TEVEZ meledak dua gol untuk membantu kemenangan 3-0 City ke atas Liverpool.


MANCHESTER - Manchester City merekodkan kejayaan terbesar ke atas Liverpool dalam tempoh 73 tahun dengan kemenangan 3-0 pada aksi Liga Perdana England di Eastlands awal pagi semalam.

Gareth Barry meletakkan City di hadapan (ke-13) sebe- lum Carlos Tevez menambah dua lagi gol pada minit ke-52 dan sepakan penalti minit ke-68.

Perlawanan itu juga buat pertama kalinya turut dihadiri pemilik City, Sheikh Mansour sejak dia membeli kelab terse- but pada 2008.

Pengurus City, Roberto Mancini jelas begitu gembira kerana pemilik kelab itu disajikan dengan persembahan yang cukup hebat dan kemenangan bergaya pada perlawa- nan pertama dihadirinya.

"Saya bangga kerana kami dapat mempamerkan permainan yang hebat di hadapannya. Mentaliti pasukan adalah cukup penting bagi kami berbanding formasi dan perkara lain.

"Kami masih memerlukan masa untuk membentuk kese- rasian dan peningkatan kerana kami ketiadaan empat atau lima pemain utama.

"Tetapi jika para pemain dapat mengekalkan mentaliti seperti ini, saya rasa kami mampu menewaskan sesiapa saja," kata Mancini.

Namun perkara berbeza dialami pengurus Liverpool, Roy Hodgson yang diberi harapan besar untuk menamatkan kemarau kelab itu yang kali terakhir menjulang kejua- raan liga pada 1990.

"Saya rasa kami tak patut tewas 3-0. Tetapi kelemahan barisan pertahanan membolehkan lawan memperoleh gol tersebut kerana mereka memanfaat peluang terhidang serta tampil dengan aksi yang mantap.

"Pasukan lawan berjaya menguasai permainan biarpun kami sentiasa cuba untuk bangkit. Tetapi akhirnya kami terpaksa menerima bahawa kami gagal menghasilkan tahap permainan sebenar pada perlawanan ini," kata Hodgson

Tiada ulasan: