KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 12 Ogos 2010

Real setuju 'ikat' Carvalho





MADRID - Kelab gergasi Sepanyol, Real Madrid bersetuju untuk menandatangani kontrak bersama tonggak pertahanan Chelsea, Ricardo Carvalho (gambar kiri) untuk tempoh dua tahun.

"Real dan Chelsea telah mencapai persetujuan dengan segala syarat-syarat dan perjanjian untuk perpindahan yang membabitkan Carvalho.

"Mengikut perjanjian, pemain tersebut (Carvalho) akan beraksi buat Real untuk tempoh dua musim daripada sekarang," jelas kenyataan yang dikeluarkan dalam laman web rasmi Real, kelmarin.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan laman web rasmi Chelsea pula, perjanjian yang membabitkan Carvalho hanya akan diambil kira sekiranya pemain tersebut lulus ujian kesihatan.

Seandainya Carvalho beraksi buat Real, ini bermakna dia akan sekali lagi berada di bawah kendalian Jose Mourinho yang pernah membimbing Chelsea selama tiga musim sejak 2004.

Selain Mourinho, Carvalho juga turut akan beraksi bersama dua rakan senegaranya dari Portugal, Cristiano Ronaldo dan Pepe.

Sementara itu, perancang Liverpool, Javier Mascherano menyatakan hasrat untuk menyertai Barcelona dengan yuran perpindahan £30 juta (RM150 juta).

Ejen Mascherano, Horacio Zandonadi berkata, kapten skuad kebangsaan Argentina itu sedia untuk menolak permintaan bekas pengurus Liverpool, Rafael Benitez yang kini membimbing Inter Milan.

"Mascherano berminat untuk beraksi dengan Barcelona. Pemain kelab itu dan semua orang pasti gembira jika dia menandatangani kontrak bersama Barcelona," kata Zandonadi. - Agensi


Tiada ulasan: