KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 23 September 2010

Benitez kritik majikan lama





LONDON - Selepas tiga bulan meninggalkan Anfield, Rafael Benitez (gambar) tampil mengkritik pihak pengurusan Liverpool.

Benitez yang kini menjadi jurulatih Inter Milan mendakwa, pihak pengurusan Liverpool yang diterajui Christian Purslow tidak tahu langsung mengenai perkembangan dalam dunia bola sepak.

"Tahun lalu... ketika saya masih menjadi pengurus Liverpool, saya ada mendengar yang Pengarah Urusan (Purslow) tidak tahu menahu mengenai bola sepak dan kamu tidak boleh bercerita mengenai perkara tersebut dengan mereka.

"Tidak seperti Presiden Inter, Massimo Moratti, dia sememangnya seorang yang sangat memahami selok belok dunia bola sepak, malah hubungan saya dengannya baik sekali.

"Namun jika pasukannya tewas, dia pasti akan marah tetapi dia masih boleh berbicara mengenai bola sepak yang mana saya tidak dapat merasakan perkara tersebut sepanjang membimbing Liverpool," jelas Benitez.

Sebagai rekod, Purslow dilantik sebagai Pengarah Urusan Liverpool pada Jun 2009 dan salah satu tugasnya ketika itu adalah bekerjasama dengan Benitez.

Begitupun, kenyataan yang dikeluarkan Benitez itu telah menceritakan segala-galanya tentang bagaimana sebenarnya cara Pruslow menjalankan tugasnya

Tiada ulasan: