KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 28 September 2010

Benteng Tottenham rapuh



LEDLEY KING (kanan) masih bergelut dengan kecederaan lutut berterusan yang dialaminya.


LONDON - Harry Redknapp dijangka berdepan tugas sukar apabila Tottenham Hotspur turun berdepan FC Twente pada aksi Liga Juara-Juara awal pagi Khamis ini.

Ini kerana, Spurs akan turun tanpa memiliki barisan pemain pertahanan yang benar-benar cergas.

Tottenham ketika ini hanya mempunyai dua pemain pertahanan tengah yang cergas iaitu Sebastien Bassong dan Vedran Corluk menjelang pertemuan di White Hart Lane itu.

Ledley King masih bergelut dengan kecederaan lutut berterusan yang dialaminya manakala Michael Dawson mengalami kecederaan buku lali dan Younes Kaboul mengalami kecederaan betis.

Menambah masalah kepada Redknapp, William Gallas juga dilanda masalah kecederaan pangkal paha sementara Jonathan Woodgate mula memikirkan tentang persaraan.

Justeru, Redknapp akan menurunkan barisan yang bercorak serangan untuk mengatasi kelab Belanda itu.

"Kami perlu melakukannya kerana kemenangan pada perlawanan ini cukup penting. Saingan kumpulan ini cukup terbuka dengan hanya Inter Milan pasukan pilihan.

"Kami perlu memanfaatkan peluang beraksi di laman sendiri dengan kehadiran dan sokongan penyokong kami. Ia sama seperti ketika kami bertemu Young Boys. Kami menyerang sejak dari mula permainan.

"Tapi kerisauan saya tetap pada posisi pertahanan tengah. Kami kehilangan beberapa tonggak utama seperti Gallas, Dawson, King dan Kaboul,

Tiada ulasan: