KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 4 September 2010

Gelaran Eropah impian Chelsea



ESSIEN (depan) kembali memperkuat jentera tengah Chelsea musim ini.


LONDON - Michael Essien percaya Chelsea mampu memperbaiki pencapaian musim lalu dengan menjulang trofi Liga Juara- Juara musim ini.

Essien kembali semula beraksi di posisi perancangThe Blues selepas menghabiskan separuh kempen musim lalu di bangku pe- nonton selepas menjalani pembedahan lutut.

Begitupun, selepas mempamerkan permulaan yang cemerlang musim ini, Essien, 27, percaya Chelsea kini sudah bersedia untuk menambah trofi utama dalam koleksi kejuaraan yang dikecapi mereka selama ini.

"Kami telah menetapkan sasaran kami setinggi yang mungkin dan sasaran tersebut ialah menjuarai setiap kejohanan yang kami sertai.

"Kami kini mempunyai empat trofi untuk dimenangi dan kami semua akan memberi tumpuan sepenuhnya serta mempamerkan prestasi yang lebih baik.

"Apa lagi yang kamu mahu selain daripada tiga kemenangan dalam tiga perlawanan Liga Perdana England dengan 14 jaringan serta tidak dibolosi walaupun satu gol.

"Itulah sebabnya saya sangat teruja dengan kempen musim ini," jelas Essien.

Dia berkata, barisan Chelsea musim ini dilihat lebih matang kerana dibarisi tonggak berpengalaman.

"Pasukan ini telah bersama sejak empat atau lima tahun dan persefahaman kami kini semakin bagus.

"Saya yakin kami mampu mencapai satu lagi kejayaan dengan menambah gelaran Liga Juara- Juara dalam koleksi kami.

"Namun, ia tidak bermakna kami tidak peduli tentang gelaran Liga Perdana England, Piala FA atau Piala Liga.

"Kami mahu menjuarai setiap kejohanan yang kami sertai musim ini dan kami akan melakukan apa yang termampu untuk meme- nangi kesemuanya

Tiada ulasan: