KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 20 September 2010

Wenger berdepan musibah


ATKINSON (kiri) menjadi sasaran Wenger selepas Arsenal seri 1-1 dengan Sunderland awal pagi semalam.


LONDON - Pengurus Arsenal, Arsene Wenger bakal dihukum Persatuan Bola Sepak (FA) England.

Ia gara-gara tindakan Wenger yang dilihat seperti sengaja menolak pengadil keempat, Martin Atkinson ketika Arsenal seri 1-1 dengan Sunderland pada aksi Liga Perdana England awal pagi semalam.

Wenger meluru ke arah Atkinson sebelum dilihat bertikam lidah dengan pegawai perlawanan tersebut kerana mempertikai jaringan Darren Bent yang meledak gol penyamaan buat Sunderland 15 saat melebihi masa kecederaan yang diberikan.

Tindakan berbentuk fizikal ke atas mana-mana pegawai perlawanan adalah disifatkan sebagai reaksi keras daripada FA, namun Wenger menafikan tuduhan dia sengaja menolak Atkinson.

Sebaliknya, Wenger menegaskan dia hanya cuba menarik perhatian Atkinson ketika membantah jaringan Bent.

"Cuba ambil gambar dan tengok semula apa yang berlaku. Saya tiada masalah," kata Wenger.

Wenger juga berang apabila Alex Song dilayangkan kad merah pada minit ke-55 dan dia kecewa kerana skuad The Gunners gagal mengutip mata penuh berikutan tindakan pengadil, Phil Dowd.

"Saya tahu masa tambahan ialah empat minit tetapi tiada apa-apa yang berlaku dalam tempoh tersebut yang boleh membuatkan mereka (pengadil) melanjutkannya sedikit masa lagi.

"Tetapi apa lagi yang boleh saya buat," kata Wenger.

Selain Song, Wenger turut kehilangan kapten Cesc Fabregas yang menjaringkan gol pembukaan Arsenal pada minit ke-14 ekoran kecederaan.

"Cesc mengalami hamstring... teruk atau tidak, saya tidak tahu," kata Wenger mengenai kaptennya itu.

"Saya percaya kami telah berjuang dengan sedaya upaya dan pada babak kedua kami beraksi lebih baik walaupun bermain dengan 10 pemain.

"Ia amat mengecewakan tetapi kami tetap melihatnya dari sudut yang positif."

Tiada ulasan: