KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Isnin, 20 September 2010

Mourinho dihalang bimbing Portugal



REAL enggan melepaskan Mourinho untuk membimbing skuad kebangsaan Portugal.


MADRID - Jose Mourinho ternyata kecewa apabila pihak pengurusan Real Madrid enggan membenarkannya menjadi jurulatih sementara skuad kebangsaan Portugal bagi dua aksi kelayakan Euro 2010 bulan depan.

Sebelum ini, Persekutuan Bola Sepak Portugal (FPF) telah menghubungi Mourinho untuk bertanya sama ada dia berminat untuk membimbing Portugal pada aksi menentang Denmark, 8 Oktober depan dan Iceland (12 Oktober).

"Saya tidak faham mengapa Real enggan membenarkan saya membimbing Portugal ketika saya tidak mempunyai benda lain untuk dilakukan di Madrid," kata Mourinho selepas kejayaan 2-1 Real ke atas Real Sociedad dalam aksi Liga Sepanyol awal pagi semalam.

"Saya mempunyai masa rehat selama sembilan hari di Madrid ketika jadual perlawanan antarabangsa itu berlangsung."

Sementara itu, ketua pengarah Real, Jorge Valdano pula pantas menjelaskan mengenai pendirian kelab gergasi Sepanyol itu.

"Perkara ini telah menjadi tajuk sensasi dalam media, jadi presiden FPF telah menghubungi presiden Real, Florentino Perez untuk memberitahu bahawa mereka telah membatalkan idea tersebut.

"Kami anggap isu ini telah berakhir. Mourinho kecewa kerana semua orang pasti mahu membantu pasukan kebangsaan mereka dan tidak terkecuali bagi dirinya.

"Tetapi tiada sesiapa pun dalam kelab ini yang harus dipersalahkan," tegas Valdano.

FPF telah memecat Carlos Queiroz sebagai jurulatih Portugal baru-baru ini selepas dia digantung selama enam bulan kerana mengganggu proses ujian air kencing sebelum kempen Piala Dunia 2010

Tiada ulasan: