KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 19 Oktober 2010

City kukuhkan reputasi


DAVID SILVA (kanan) meledak gol ketiga City pada aksi menentang Blackpool kelmarin.


LONDON – Roberto Mancini menjelaskan bahawa Manchester City kini semakin hampir mengubah reputasi mereka untuk menjadi sebuah kelab bergelar juara.
City kini mengekori rapat pendahulu Liga Perdana England, Chelsea dengan perbezaan dua mata hasil jaringan menakjubkan David Silva dan dua gol Carlos Tevez ketika mengalahkan Blackpool 3-2 kelmarin.
Kelab Eastlands itu kini telah menang empat perlawanan liga meskipun Mancini menegaskan, para pemainnya masih belum berada pada tahap prestasi terbaik.
Mancini berkata: “Kami terus mengubah mentaliti kami. Chelsea juga kadangkala boleh memenangi perlawanan yang tidak sepatutnya mereka menang dan kami juga harus melakukan perkara yang sama.
“Kami telah bermain dalam lapan perlawanan dan enam dari- padanya kami bermain dengan baik. Kami tidak beraksi dengan baik pada babak pertama tetapi kebali bangkit pada babak kedua.
“Ia penting kerana kamu tidak selalunya boleh bermain dengan baik. Kadangkala amat penting untuk menang seperti apa yang kami lakukan di sini.”
Ayam tambatan City, Tevez kini telah meledakkan 28 gol dalam 31 perlawanan liga buat kelab tersebut.
Mancini sempat pula bergurau mengenai perselisihan fahamnya dengan penyerang Argentina itu ketika menentang Newcastle dua minggu lalu yang mana City mempamer aksi kurang baik pada babak pertama.
Beliau berkata: “Saya sangat marah dengannya (Tevez) dan juga semua pemain selepas menyaksikan aksi hambar pada babak pertama

Tiada ulasan: