KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 19 Oktober 2010

Rajagobal tiada sasaran

SKUAD bola sepak kebangsaan memulakan latihan di Kelana Jaya semalam sebagai persiapan menghadapi Sukan Asia 2010.


JURULATIH skuad bola sepak kebangsaan, K. Rajagobal mengakui sukar untuk meletakkan apa- apa sasaran pada kempen Sukan Asia 2010 di Guangzhou, China (8 November) dan Piala AFF Suzuki 2010 di Jakarta, Indonesia bermula 1 Disember depan.
Menurut Rajagobal, jadual liga tempatan yang begitu ketat serta faktor keletihan pemain menyebabkan tidak banyak persediaan yang mampu dilakukan skuad negara dalam tempoh yang sangat singkat itu.
"Kita semua kena faham dalam situasi ini, sukar untuk saya meletakkan sasaran pada kedua-dua kejohanan ini. Kita akan beri tumpuan kepada persiapan menghadapi Sukan Asia terlebih dahulu, kemudian barulah fikirkan Piala AFF Suzuki.
"Apa-apa sasaran pun kita boleh letak tetapi tiada jaminan ia mampu dilaksanakan atau sebaliknya. Falsafah saya, lebih baik kita fokus dari satu perlawanan ke satu perlawanan berikutnya dari- pada buat satu sasaran yang tinggi.
"Tetapi kita tetap akan cuba buat yang terbaik. Tiada pasukan yang pergi ke sesuatu kejohanan itu untuk kalah," katanya ketika ditemuiKosmo! selepas sesi latihan di Wisma FAM, Kelana Jaya petang semalam.
Hanya 16 pemain hadir menjalani latihan hari pertama itu dengan empat lagi pemain, Shar- binee Allawee Ramli, Ashaari Shamsuddin, Farizal Marlias dan Faizal Muhammad akan menyertai pasukan hari ini.
Sharbinee bagaimanapun mengalami kecederaan pada ligamen bahu kanannya ketika beraksi dengan Terengganu menentang Kedah pada Sabtu lalu dan memerlu- kan tempoh seminggu untuk pulih sepenuhnya.
Manakala baki 10 lagi pemain iaitu lima pemain Kedah, tiga pemain Kelantan dan dua pemain Negeri Sembilan hanya akan mula menyertai latihan selepas pasukan negeri mereka tersingkir dari- pada saingan Piala Malaysia.
Rajagobal memanggil sembilan pemain melebihi usia 23 tahun untuk kem latihan kali ini sebagai persiapan serampang dua mata bagi Piala AFF Suzuki memandangkan hanya tiga daripadanya boleh dibawa ke Sukan Asia.
Sembilan pemain senior itu ialah Sharbinee, Farizal, Norshahrul Idlan Talaha, S. Kunanlan, Azmi Muslim, Amirulhadi Zainal (masing-masing berusia 24 tahun), Ashaari, 25, Safee Sali, 26, dan Norhafiz Zamani Misbah, 29.

Tiada ulasan: