KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 8 Oktober 2010

Johnson sudah simpan hasrat tinggalkan Liverpool




LIVERPOOL - Tonggak pertahanan Liverpool, Glen Johnson (gambar) kini dalam usaha berhijrah ke Real Madrid pada musim perpindahan Januari depan.
Biarpun jurulatih Real, Jose Mourinho dikatakan akan memberi keutamaan untuk memperkuatkan jentera serangannya, dia masih berminat untuk mendapatkan pemain pertahanan kanan England itu yang dibeli Liverpool dengan harga £18 juta (RM88.7 juta) daripada Portsmouth tahun lalu.
Liverpool dikatakan bersedia melepaskan Johnson, 26, jika ia menyamai nilai tersebut manakala pemain itu sendiri mendedahkan dia sedang mempelajari bahasa Sepanyol daripada rakan sepasukannya seperti Fernando Torres, Pepe Reina dan Daniel Pacheco.
"Rakan-rakan saya yang berbangsa Sepa- nyol ini telah mengajar saya banyak perka- taan. Mereka tidak malu untuk membetulkan kesilapan saya.
"Jadi ia bagus untuk saya mempraktikkan perkataan yang dipelajari dengan membetul- kan sebutan tersebut. Dalam apa jua yang kita lakukan, ia merupakan satu kelebihan untuk kita mempelajari banyak bahasa.
"Kita tak tahu apa yang akan berlaku pada masa akan datang. Saya tidak mahu jadi seperti pemain England lain yang mengharap rakan mereka dari Sepanyol hanya berbual menggunakan bahasa Inggeris dengan mereka.
"Ia pasti boleh mengejutkan orang luar apabila kita dapat berbicara bahasa mereka. Ia umpama satu senjata sulit sebenarnya," jelas Johnson.

Tiada ulasan: