KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 27 November 2010

Brendan Gan :Pemain Kelahiran Malaysia Menyinari Liga Australia.



Brendan Gan , Dilahirkan pada 3 Jun 1986 merupakan anak kelahiran Malaysia di mana ayahnya berasal dari Seremban , Negeri Sembilan . Ketika ini dia di sebut - sebut antara pemain tengah yang berbakat di Australia dengan mewakili Sydney Fc dalam saingan Liga A - Rules.

Di lahirkan di Shuterland Shire , dia mula bermain bola sepak ketika berumur 4 tahun lagi apabila menyertai kelab tempatan Marton Hammers. Selepas itu, dia terus di lamar menyertai kelab tempatan , ketika berusia 12 tahun pada tahun 2000 dan membuat penampilan sulung dalam skuad utama pada tahun 20o8. Membuat 22 penampilan pada musim 2008 /09 ,7 penampilan daripadanya adalah kesebelasan utama. Dia yang mempunyai kelebihan larian pantas dan sering menjadi gol - gol penting di saat - saat penting melayakkannya menerima anugerah New South Wales Premier League Award iaitu anugerah pemain muda terbaik tahunan.

Kemudian , dia berpindah ke kelab Sydney FC namun di serapkan dalam pasukan muda untuk pendedahan dan pada 28 November 2008 dia membuat penampilan sulung untuk kelab barunya ketika menentang Queensland Roar. Gol pertamanya bersama Sydney muncul pada ketika menentang Newcastle Jets pada minit ke 78 " membolehkan kelabnya memenangi perlawana pertama selepas 7 perlawanan. Manakala penampilan penuhnya bersama pasukan utama muncul pada 13 Disember 2008 ketika menentang Central Coast Marines dan menjaringkan gol pertama untuk pasukan "senior"ketika menentang Melbourne Victory melalui rembatan dari jarah jauh dari luar kotak penalti.

Pemain ini selesa bermain di sebelah kanan midfield dan kadang - kadang di letakkan di bahagian tengah ini mempunyai skill yang mempersona , tidak malu membuat terjahan - terjahan bola dan mempunyai kecenderungan memenangi perebutan bola.

Persoalannya, adakah dia mahu bermain untuk Malaysia jika di tawarkan untuk berbuat begitu? Adakah FAM mengetahui semua ini dan rela melepaskannya begitu sahaja? Cubalah pujuk dia demi masa depan bola sepak kita. Kita perlukan pemain sepertinya terutamanya di piala AFF Suzuki yang akan bermula bulan depan. Renung - renungkanlah dan selamat beramal.

2 ulasan:

URY berkata...

Harus digunakan ni... kot nanti negara lain yg sambar, melepasss laa..

Kyd Berdang Online berkata...

tu lah... FAM nie kena patau player kita yg main kat oversea..