KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 26 November 2010

Tottenham Hotspur tidak mahu toleh ke belakang


LONDON - Setelah berjaya mara ke pusingan kalah mati saingan Liga Juara-Juara musim ini, pengurus Tottenham Hotspur (Spurs), Harry Redknapp sudah tidak mahu menoleh ke belakang lagi.
Jelas Redknapp, beliau kini telah mula mencongak mengenai peluang skuad kendaliannya menjulang trofi berprestij di pentas Eropah itu.
Terdahulu, anak-anak buah Red- knapp tampil bergaya apabila membenam kelab Jerman, Werder Bremen 3-0 pada aksi Liga Juara-Juara di White Hart Lane awal pagi semalam.
"Kami memang mahu mencatat kemenangan pada perlawanan tersebut kerana ia merupakan matla- mat utama kami.
"Saya, penyokong-penyokong setia kami dan juga barisan pemain ternyata puas dengan keme- nangan ini.
"Kini, apa yang kami perlu laku- kan adalah terus mengekalkan rentak kecemerlangan tersebut untuk mara lebih jauh dalam saingan musim ini," jelas Redknapp.
Pada aksi semalam, Younes Kaboul, Luka Modric dan Peter Crouch masing-masing meledak satu gol gol buat Spurs.
Kemenangan tersebut sekali gus membolehkan Spurs mengesahkan slot ke pusingan kalah mati lebih awal selepas unggul selaku penda- hulu Kumpulan A apabila mengutip 10 mata.
Bagaimanapun, Spurs terpaksa berkongsi mata dengan penghuni tangga kedua, Inter Milan yang turut melayakkan diri ke pusingan kalah mati.
Pertemuan terakhir peringkat kumpulan bakal menemukan Spurs dengan kelab Belanda, FC Twente dan sekiranya menang, anak-anak buah Redknapp akan muncul selaku juara Kumpulan A.
"Saya tidak mahu terus dibuai mimpi indah dengan kejayaan ini tetapi saya sangat meminati saingan Liga Juara-Juara.
"Setiap tahun saya hanya menyaksikan perlawanan-perlawanan yang membabitkan Arsenal dan Chelsea tetapi kali ini saya berpe- luang untuk merasainya sendiri,

Tiada ulasan: