KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 10 Disember 2010

Bayern pamer kehebatan sebenar


RIBERY (tengah) menamatkan kemarau jaringan sejak April lalu dengan menjaringkan dua gol awal pagi semalam.


MUNICH - Finalis musim lalu, Bayern Munich mara ke pusingan kalah mati Liga Juara-Juara selaku juara Kumpulan E selepas menang 3-0 ke atas Basel di Munich awal pagi semalam.
Dua jaringan Franck Ribery yang merupakan gol pertamanya selepas kemarau panjang sejak April lalu serta satu lagi gol menerusi Anatoliy Tymoshchuk memastikan kemenangan bergaya kelab gergasi Jerman itu.
Ia kemenangan kelima dicatat Bayern pada saingan Eropah musim ini dan skuad bimbingan Louis van Gaal itu diiringi AS Roma di tempat kedua kumpulan manakala Basel di tempat ketiga sekadar meneruskan saingan di Liga Europa.
"Tak banyak pasukan yang mampu menang lima daripada enam aksi peringkat kumpulan. Pada perlawanan ini, kami berjaya menjaringkan tiga gol dan saya cukup berasa gembira.
"Kemenangan selesa ini turut akan memberi kami keyakinan diri untuk menghadapi perlawanan seterusnya," kata van Gaal.
Begitupun ujian sebenar Bayern hanya akan menanti pada saingan kalah mati yang akan berlangsung Februari depan dengan majlis undian bakal berlangsung pada 17 Disember depan.
Kapten Bayern, Mark van Bommel bagaimanapun masih tidak berpuas hati dengan persembahannya dan rakan-rakan sepasukan.
"Kami memulakan perlawanan ini dengan teruk. Tiada banyak pergerakan menarik sehingga Ribery membuka jaringan.
"Kami sepatutnya menjaringkan lebih banyak gol. Ia cukup penting bagi membina keyakinan menjelang aksi Liga Jerman menentang St. Pauli selepas ini," jelas van Bommel.

Tiada ulasan: