KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 10 Disember 2010

Benzema ledak hatrik


BENZEMA (kanan) meledakan hatrik ketika membantu Real Madrid membelasah Auxerre 4-0 awal pagi semalam.


MADRID - Karim Benzema membuktikan ketajaman sentuhannya apabila berjaya meledak hatrik ketika membantu Real Madrid membelasah Auxerre 4-0 pada aksi Liga Juara-Juara awal pagi semalam.
Benzema, 22, sebelum ini hanya menjaringkan tiga gol dalam mana-mana kejohanan sepanjang musim ini dan sekadar menjadi pilihan kedua di belakang penyerang utama, Gonzalo Higuain sejak Jose Mourinho mengemudi kelab Sepanyol itu.
Biarpun Real hanya menurunkan barisan simpanan setelah layak ke pusingan kalah mati, Benzema tetap bertenaga meledak tiga gol manakala satu lagi gol disumbang oleh Cristiano Ronaldo.
Ia merupakan gol ke-20 berjaya dijaringkan Ronaldo dalam semua kejohanan musim ini.
"Saya cukup gembira kerana dapat menjaringkan tiga gol dalam perlawanan ini. Saya berasa semakin baik setiap hari dan ia ternyata memberi kesan terhadap persembahan saya di atas padang.
"Saya akan terus bekerja keras supaya dapat melakukan apa yang telah saya pamerkan pada perlawanan ini pada setiap perlawanan lain," kata Benzema.
Real kini mahu menamatkan badi dalam saingan Liga Juara-Juara apabila mereka sudah enam musim sering terkandas pada pusingan kalah mati tanpa berjaya melangkah ke suku akhir.
Peluang mereka tampak cerah kali ini apabila dapat mengelak daripada diundi bertemu pasukan handalan di pusingan kedua apabila menamatkan saingan peringkat kumpulan di tangga teratas.
Pada perlawanan awal pagi semalam, Mourinho yang menjulang kejuaraan musim lalu bersama Inter Milan terpaksa berada di tempat duduk penonton.
Dia digantung satu perlawanan apabila didapati bersalah kerana mengarahkan Xabi Alonso dan Sergio Ramos sengaja menerima kad merah ketika bertemu Ajax bulan lalu

Tiada ulasan: