KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 22 Disember 2010

Beckham kekal di Galaxy


BECKHAM tidak akan dilepaskan beraksi di Eropah meskipun MLS kini sedang berehat.


LONDON - Kelab Amerika Syarikat, LA Galaxy menyatakan bahawa David Beckham akan kembali bersama mereka bulan depan dan tidak akan dipinjamkan ke kelab lain sepanjang tempoh rehat Liga Bola Sepak Major (MLS).
Pemain tengah berusia 35 tahun itu masih berharap dapat beraksi di Eropah sewaktu cuti rehat musim sejuk ini bagi membuka peluang dia dipanggil semula menyarung jersi skuad kebangsaan England.
Sepanjang dua musim lalu, Beckham telah dipinjamkan ke AC Milan ketika waktu rehat MLS.
Namun kali ini, LA Galaxy enggan membenarkannya lagi setelah Beckham mengalami kecederaan Achilles tendon ketika beraksi di Serie A pada Mac lalu.
Dalam satu kenyataan semalam, LA Galaxy memberitahu bahawa mereka tidak akan menimbang sebarang permohonan pinjaman dan Beckham diminta melaporkan diri bersama rakan-rakan sepasukannya pada Januari depan untuk persiapan musim baru.
Ia berikutan hasrat yang disuarakan Beckham baru-baru ini bahawa dia berminat untuk sekali lagi beraksi secara pinjaman dengan kelab-kelab di Eropah.
"Saya mungkin tidak akan ke Milan kali ini kerana tempoh masa yang singkat bersama kelab itu. Tapi saya mungkin akan ke kelab lain untuk mendapatkan semula tahap kecergasan supaya dipanggil semula menyertai skuad kebangsaan," kata Beckham.
Namun Beckham berkata, hanya satu pasukan Liga Perdana England yang akan dipertimbangkannya iaitu Manchester United, kelab yang ditinggalkannya untuk menyertai Real Madrid pada 2003.
"Mungkin satu hari nanti saya akan kembali ke England tetapi hanya untuk United. Kita tunggu dan lihatlah apa yang akan berlaku nanti,

Tiada ulasan: