KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 22 Disember 2010

Tevez setuju kekal di Eastlands


TEVEZ bersetuju kekal di Eastlands selepas berbincang dengan pemilik kelab.


MANCHESTER – Carlos Tevez membawa khabar gembira buat Manchester City.
Semalam, dia telah memberi persetujuan untuk terus kekal dengan kelab di Eastlands itu.
Namun berita tersebut gagal membantu City meraih kemenangan apabila tewas 1-2 kepada Everton di laman sendiri, sekali gus melepaskan peluang merampas tangga teratas Liga Perdana England daripada Manchester United.
Penyerang Argentina itu telah membatalkan hasrat untuk meninggalkan City setelah mengadakan pertemuan dengan pengerusi kelab, Khaldoon Al Mubarak dan ketua eksekutif kelab, Garry Cook sebelum aksi bertemu Everton itu.
Pengurus City, Roberto Mancini berkata: “Keputusan Tevez untuk kekal sesuatu yang cukup penting. Tapi hanya itu saja berita gembira buat kami malam ini (awal pagi semalam) kerana kami telah tewas kepada Everton.”
Everton mendahului menerusi jaringan Tim Cahill seawal minit keempat dan Leighton Baines (19) sebelum gol sendiri Phil Jagielka (72) menghidupkan sedikit peluang City.
Namun Everton yang dibimbing David Moyes cekal bertahan biarpun penyerangnya, Victor Anichebe dibuang padang pada minit ke-60 sebelum pertahanan City, Kolo Toure turut dibuang padang pada minit ke-90.
“Kami gembira kerana segala masalah berhubung Tevez telah selesai. Tevez seorang pemain kelas dunia dan sumbangannya kepada kelab ini tidak ternilai.
“Saya lega kerana kini boleh fokus semula perhatian kepada pasukan tetapi pada masa sama sedikit kecewa kerana kami melepaskan peluang untuk merampas tangga teratas liga,” jelas Mancini.
Sementara itu, Moyes pula berkata: “Kami bukan pada prestasi terbaik dan ternyata kemenangan ini cukup menggembirakan. Sukar untuk beraksi 10 pemain terutama untuk mengawal pergerakan Tevez.” 

Tiada ulasan: