KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 15 Disember 2010

Wenger menyalahkan keadaan padang

WENGER menyalahkan keadaan padang licin selepas pasukannya tewas kepada United semalam.


MANCHESTER - Pengurus Arsenal, Arsene Wenger mengkritik mutu padang di Old Trafford dengan menganggap ia tidak cukup bagus untuk digunakan selepas pasukannya itu tewas 0-1 kepada Manchester United awal pagi semalam.
Kelab London itu gagal mempamerkan aksi menyerang dengan baik seperti dilakukan mereka sepanjang musim ini sekali gus terlepas kedudukan tangga teratas kepada United selepas kekalahan tersebut.
"Bagi kedua-dua pasukan, kamu boleh melihat berlakunya kesilapan teknikal berpunca daripada keadaan padang yang tidak cukup baik untuk mempamerkan satu permainan bola sepak yang menarik.
"Ia (padang) tampak tidak rata dan kadang kala agak licin," kata Wenger.
Pengurus veteran itu yang sering dilihat enggan bertentang mata dengan pengurus United, Alex Ferguson yang cuba untuk tidak terlalu terlibat dengan sebarang provokasi sebelum bermulanya pertembungan tersebut.
"Kualiti teknikal dalam perlawanan ini pada tahap biasa saja untuk kedua-dua pasukan kerana padang cukup teruk pada padangan saya dan ia telah menjejaskan rentak perlawanan.
"Jika saya tanya kamu, mahu padang yang baik atau padang yang teruk, apakah jawapan kamu?" soal Wenger ketika membidas keadaan padang di Old Trafford itu.
Kakitangan stadium telah menggunakan penyembur air untuk melembabkan padang sebelum perlawanan dan beberapa pemain kelihatan sering tergelincir sepanjang perlawanan tersebut.
Namun, kehebatan lima tonggak tengah United selain kecemerlangan pemain pertahanan, Rafael menghalang hantaran lintang pemain Arsenal sebenarnya turut menyumbang kepada kegagalan pasukan pelawat itu menjana serangan.
Sebelum perlawanan, pemain pertahanan United, Patrice Evra telah melabelkan Arsenal hanya sebagai pusat latihan kerana mereka hanya mampu beraksi dengan cantik tetapi bukanlah pencabar kejuaraan yang sebenar.
Jelas Wenger: "Memang ia satu yang amat mengecewakan tetapi apa yang lebih penting, kami perlu bangkit semula pada perlawanan seterusnya. Kami masih pasukan yang baik secara keseluruhannya biarpun tewas perlawanan ini.

Tiada ulasan: