KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 18 Januari 2011

Azidan berkorban demi Selangor


AZIDAN tampil dengan imej baru apabila menyarung jersi Selangor dalam saingan Liga Super musim ini.


BEKAS kapten Kuala Lumpur, Azidan Sarudin melakukan pengorbanan terbesar apabila meninggalkan pasukan yang diwakilinya sejak zaman remaja itu demi meningkatkan karier bola sepaknya, lapor WAN FAKHRUL BAKAR.
Azidan yang bakal mencecah usia 25 tahun pada 31 Mei depan kini menyarung jersi Selangor untuk saingan Liga Super 2011.
Tidak cukup dengan itu, beberapa hari lalu, anak jati Kuala Lumpur itu membuat satu lagi pengorbanan apabila memotong rambut panjang yang menjadi identitinya sejak bergelar pemain profesional.
"Jurulatih (K. Devan) menyuruh saya dan Saiful Amar Sudar supaya kami potong rambut. Secara kebetulan memang saya nak potong rambut pun untuk menampilkan pembaharuan.
"Sebenarnya sejak berusia 20 tahun, saya memang sentiasa berimej rambut panjang dan inilah pertama kali saya tampil dengan rambut pendek. Harap ia mendatangkan tuah," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.
Azidan merupakan enam pemain baru yang diambil Selangor musim ini selain Saiful Amar, Fadzli Saari, Yosri Derma Raju, S. Sritharan dan K. Depan Sakwati.
Majlis memperkenalkan barisan pemain baru ini berserta baki 17 pemain Selangor lain bagi musim 2011 akan diadakan di Stadium Shah Alam petang ini sempena dengan pelancaran jersi dengan penaja baru, Kappa.
"Memang sayang tinggalkan Kuala Lumpur. Tapi saya nak cari angin baru, mahu mengembangkan karier dan mematangkan tahap permainan bersama pasukan baru.
"Biarpun di Selangor ini saya perlu bersaing merebut posisi tengah bersama Amri Yahyah, Hardi Jaafar, Safiq Rahim dan Fazilidin Khalid, saya anggap ini persaingan sihat dan sesuatu yang positif.
"Tekad saya bersama Selangor ialah mahu memberikan yang terbaik setiap kali diberi peluang beraksi selain menamatkan kemarau tanpa piala sejak beraksi dalam Liga Malaysia," jelas Azidan.
Menjelang sepak mula Liga Super bertemu Kelantan pada 29 Januari ini, Selangor bakal mengadakan dua lagi aksi persahabatan bertemu Sime Darby esok dan kelab Singapura, Sengkang Punggol Sabtu ini, kedua-duanya di Stadium Shah Alam bermula 8 malam.

Tiada ulasan: