KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Selasa, 18 Januari 2011

United konsisten


PENGADIL Mike Dean melayangkan kad kuning kepada Rafael ketika United menentang Spurs awal pagi semalam.


LONDON - Sekalipun terpaksa beraksi dengan 10 pemain, Manchester United masih mampu tampil dengan aksi penuh konsisten. Ia terbukti apabila skuad kendalian Alex Ferguson itu mencatatkan keputusan seri tanpa jaringan dengan Tottenham Hotspur dalam saingan Liga Perdana England awal pagi semalam.
Keputusan itu sekali gus meyakinkan Ferguson bahawa anak-anak buahnya memiliki kekuatan mental yang tinggi bagi menjulang trofi kejuaraan liga musim ini.
Pada aksi yang berlangsung di White Hart Lane itu, skuad The Red Devils terpaksa beraksi dengan 10 pemain selepas tonggak pertahanan, Rafael da Silva dilayangkan kad merah ekoran menerima kad kuning kedua pada minit ke-74.
Bagaimanapun, situasi tersebut sedikit pun tidak menjejaskan tumpuan United yang kini merampas semula kedudukan selaku pendahulu liga.
Walaupun berkongsi 45 mata dengan Manchester City yang menghuni tangga kedua, United lebih layak berada di puncak liga berdasarkan jumlah jaringan gol.
Masih memiliki kelebihan dua perlawanan iaitu menentang Chelsea dan Blackpool, Ferguson percaya skuad kendaliannya mampu muncul selaku juara liga jika anak-anak buahnya terus tampil dengan aksi yang lebih konsisten.
"Seperti yang saya katakan sebelum ini, siapa yang bakal bergelar juara liga hanya akan diketahui pada penghujung saingan musim ini.
"Kesemua lima kelab teratas liga dilihat memiliki peluang yang sama rata untuk muncul selaku juara termasuk Spurs.
"Kami perlu mencatatkan kemenangan pada dua perlawanan yang menjadi kelebihan buat kami iaitu menentang Chelsea pada 1 Mac depan dan Blackpool yang kini dilihat semakin konsisten," jelas Ferguson.
Dalam pada itu, Ferguson ternyata kurang senang dengan tindakan pengadil perlawanan yang melayangkan kad merah kepada Rafael.
"Saya tidak mahu berbicara mengenai perkara ini kerana kamu sendiri boleh menilainya," kata Ferguson.
Pengurus Spurs, Harry Redknapp turut sependapat dengan Ferguson apabila dia menganggap Rafael menjadi mangsa keadaan dan tidak bernasib baik. 

Tiada ulasan: