KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Rabu, 26 Januari 2011

Barca sedia jual Alves ke City


BARCELONA bersedia melepaskan Alves (kanan) kepada Manchester City.


LONDON - Johan Cruyff menjelaskan bahawa Barcelona bersedia menjual pemain berharga £25 juta (RM121 juta), Dani Alves kepada Manchester City.
Pertahanan kanan dari Brazil itu kini semakin hampir di penghujung kontraknya bersama Barca.
Cruyff yang juga penaung kepada kelab Sepanyol tersebut, berasa mereka mungkin akan melepaskan bintang Brazil itu selagi mampu.
Legenda Belanda itu berkata: "Barca adalah skuad yang sensasi dengan Alves atau pun tanpanya.
"Adakah lebih bagus jika dia terus bersama kami? Sudah tentu. Tetapi City berminat ke atasnya dan mungkin lebih baik menjualnya daripada tunggu sehingga kontraknya tamat hujung tahun ini dan dia pergi secara percuma."
Cruyff membandingkan perjanjian yang pernah dicapai Barca bersama City ke atas Yaya Toure dan sedia menerima kemungkinan perpindahan Alves, 27, ke kelab Liga Perdana England itu.
Perancang Ivory Coast, Toure berhijrah ke Eastlands dari Nou Camp dengan harga £24 juta (RM116 juta) pada Julai tahun lepas.
Kata Cruyff: "Jika dia pergi, perbincangannya akan menjadi mudah. Kami akan ucapkan selamat tinggal dan selamat berjaya.
"Sama juga dengan kes Toure. Jurulatih, Pep Guardiola mahu Alves kekal di sini seperti juga Toure, namun apa yang tidak boleh berlaku, tetap tidak boleh berlaku.

Tiada ulasan: