KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Ahad, 2 Januari 2011

Chelsea perlu menang


IVANOVIC (kiri) tidak dapat membantu Chelsea menghadapi perlawanan menentang Villa malam ini.


LONDON - Carlo Ancelotti mengakui Chelsea perlu menewaskan Aston Villa dalam saingan Liga Perdana England di Stamford Bridge malam ini.
Ia bagi menyuntik kembali keyakinan, sekali gus mengakhiri prestasi hambar yang hampir menjejaskan peluang mereka untuk mempertahankan gelaran juara musim ini.
Ketika ini, kedudukan Ancelotti selaku jurulatih pasukan itu semakin tercabar selepas skuad The Blues mencatat keputusan tidak menentu sejak akhir-akhir ini.
Keputusan itu telah menyebabkan juara berganda musim lalu ini menurun di tangga keempat liga, empat mata di hadapan pendahulu liga, Manchester United.
Kemenangan tipis 1-0 ke atas Bolton Wanderers pada Rabu lalu adalah yang pertama daripada tujuh perlawanan liga.
Kini, Ancelotti sedar kekalahan kepada Villa malam ini bakal mengundang lebih banyak bencana.
Kunjungan Villa di Stamford Bridge yang ketika itu dibimbing oleh Martin O'Neill pada Mac lalu meninggalkan kenangan manis buat Chelsea apabila mereka menang 7-0.
"Ia adalah satu tempoh yang sukar, itu adalah normal," kata Ancelotti.
"Ia adalah satu keadaan yang sangat sukar. Kami perlu terus berusaha. Kami perlu kekalkan fokus dalam sesi latihan dan perlawanan sebenar."
Sementara itu, Villa berpeluang untuk menggunakan kelemahan Chelsea itu untuk melakar kejutan.
Skuad bimbingan Gerard Houllier ini dijangka tidak berdepan masalah untuk membolosi benteng pertahanan Chelsea yang bakal dikemudi pemain remaja, Jeffrey Bruma.
Bruma, 19, bakal membuat penampilan pertama berikutan ketiadaan Branislav Ivanovic yang digantung permainan manakala Alex masih belum pulih daripada kecederaan

Tiada ulasan: