KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 22 Januari 2011

Liverpool kemaruk cari kemenangan

LIVERPOOL - Kenny Dalglish (gambar) tidak kisah sekiranya Liverpool gagal beraksi cantik ketika berdepan Wolves malam ini asalkan skuad bimbingannya itu berjaya mengutip tiga mata penuh.

Pengurus baru Liverpool itu begitu dahagakan kemenangan demi menamatkan badi kekecewaan sejak mengambil alih pasukan tersebut awal bulan ini.
Liverpool kini berada di tangga ke-13 liga dan hanya empat mata dipisahkan daripada zon penyingkiran.
"Memang kemenangan cukup penting. Biarlah kami beraksi teruk dan hanya menang 1-0 tetapi bagi saya, ia tetap satu keputusan yang baik buat semua di kelab ini.
"Jika para pemain terus melakukan tugas yang sepatutnya mereka lakukan, kejayaan pasti akan datang," kata Dalglish.
Wolves pernah mengejutkan Liverpool menerusi kemenangan tipis 1-0 di Anfield bulan lalu yang menjadi titik tolak kepada pemecatan Roy Hodgson sebagai pengurus kelab itu.
Liverpool kini semakin hampir untuk mendapatkan khidmat penyerang Uruguay, Luis Suarez daripada Ajax manakala bekas pertahanan kiri mereka yang kini beraksi bersama Aston Villa, Stephen Warnock turut sedang diintai.
Dalglish dijangka terus mempertaruhkan skuad yang seri 2-2 dengan Everton minggu lalu selepas Jamie Carragher masih belum pulih daripada kecederaan bahu.
Sementara itu, Wolves yang dibimbing Mick McCarthy kini menduduki tangga kedua tercorot liga bakal mempertaruhkan pemain baru dari Barnsley, Adam Hammill yang pernah memulakan karier di Liverpool.
"Wolves sebuah kelab yang baik dan saya gembira kerana diberi peluang untuk mencuba nasib dalam saingan Liga Perdana England.
"Saya suka mencuba sesuatu yang baru dan saya kini sudah pun menjaringkan lapan gol musim ini sepanjang bersama Barnsley dalam saingan Liga Kejuaraan," kata Hammill.

Tiada ulasan: