KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Jumaat, 28 Januari 2011

Liverpool mula menyengat

LIVERPOOL - Pengurus Liverpool, Kenny Dalglish berjaya meletakkan pasukan itu menduduki tangga ketujuh Liga Perdana England selepas mencatat kemenangan tipis 1-0 ke atas Fulham awal pagi semalam.
Jaringan sendiri John Pantsil pada minit ke-52 pada aksi di Anfield itu membolehkan Liverpool berada pada kedudukan terbaik mereka sepanjang musim ini.
"Ini merupakan salah satu perlawanan yang saya akui bahawa nasib sedikit menyebelahi pasukan kami. Apa pun kami gembira kerana berjaya naik ke tangga ketujuh.
"Para pemain telah mengharungi empat atau lima perlawanan yang cukup sukar ketika ini dan kami ternyata amat berpuas hati dengan tiga lagi mata yang berjaya dikutip ini.
"Tapi saya berasakan yang kami mampu melakukan lebih baik daripada ini. Kami akan teruskan usaha untuk meningkatkan prestasi pasukan pada perlawanan akan datang," katanya.
Dalglish turut mengakui Fulham telah memberi tentangan yang cukup sengit dan wajar untuk pasukan pelawat itu berasakan mereka mampu mencuri sekurang-kurangnya satu mata.
"Tapi kami juga pernah mengalami keadaan seumpama itu. Banyak perlawanan yang kami rasa layak untuk menang tetapi kami gagal.
"Apa pun kami telah menunjukkan usaha yang gigih serta semangat tidak berputus asa. Pujian wajar diberikan kepada para pemain Liverpool," jelasnya.
Sementara itu, pengurus Fulham, Mark Hughes berkata: Kami jangka dapat mendominasi perlawanan. Tapi kami membiarkan Liverpool menguasai permainan dan ia satu keputusan yang mengecewakan." - Agensi

Tiada ulasan: