KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Khamis, 6 Januari 2011

Saya bernasib baik - Ancelotti


LONDON - Carlo Ancelotti mengakui yang dia bernasib baik apabila masih lagi memegang jawatan selaku pengurus Chelsea.
Setakat ini, Chelsea hanya berjaya mengutip 10 mata daripada 30 mata yang sepatutnya diperoleh sehingga menyebabkan pasukan itu kini tersingkir daripada empat kedudukan teratas dalam saingan Liga Perdana England.
Situasi itu telah mencetuskan pelbagai spekulasi mengenai masa depan Ancelotti di Stamford Bridge.
"Saya cukup bertuah. Saya tahu ramai jurulatih lain telah dipecat jika pasukan mereka mencatat keputusan teruk seperti ini," kata Ancelotti.
Namun pengendali dari Itali itu masih yakin dia akan dapat menamatkan tugasnya sehingga tamat musim ini kerana masih berharap dapat membawa Chelsea mengungguli saingan Liga Juara-Juara.
Ancelotti pernah menjulang trofi tersebut sebanyak empat kali ketika membimbing AC Milan, dua kali sebagai pemain dan dua kali sebagai jurulatih.
"Jika kamu ke restoran, kamu perlu bayar bil apabila selesai makan. Sama seperti di sini. Kami perlu bayar bil pada penghujung musim. Selepas itu barulah kelab boleh menilai kedudukan saya.
"Sudah tentu hidangan terbaik adalah Liga Juara-Juara. Saya sudah merasainya sebelum ini," jelas Ancelotti. 

Tiada ulasan: