KYD

KYD
KYD

WELCOME

Green Hornet

Sabtu, 12 Februari 2011

City waspada ancaman United


VIEIRA (kanan) menjangkakan United akan tampil lebih bertenaga menentang City pada aksi di Old Trafford hari ini.


LONDON - Pemain tengah Manchester City, Patrick Vieira bimbang Manchester United akan tampil lebih bertenaga apabila menyambut kedatangan mereka di Old Trafford malam ini.
Menurut Vieira, kekalahan 1-2 United kepada Wolves minggu lalu pasti membuatkan barisan anak-anak buah Alex Ferguson itu begitu bersemangat untuk bangkit semula.
"Sudah tentu kami menjangkakan satu kebangkitan daripada United dan juga satu pertarungan sengit pada perlawanan ini.
"Kelab besar seperti United pasti akan menitikberatkan situasi yang mereka sudah tentu tidak mahu tewas dua perlawanan berturut-turut.
"Mereka seboleh-bolehnya mahu bangkit untuk kembali mencatat kemenangan dengan segera," kata Vieira.
Kata-kata pemain veteran dari Perancis itu turut disokong penolong pengurus City, David Platt yang menganggap United tidak akan sewenang-wenangnya membenarkan City meraih tiga mata penuh di laman sendiri mereka.
"Kami cuma boleh berharap untuk melakukan sesuatu untuk memenangi setiap perlawanan yang kami harungi ketika ini sehingga penghujung musim nanti.
"Ia memang satu tugas yang sukar tetapi kami akan memberi fokus satu demi satu perlawanan bermula dengan aksi di Old Trafford ini. Jika kami berjaya mencuri tiga mata, ia sesuatu yang baik," kata Platt.
City sudah tentu akan mengharapkan sentuhan bekas penyerang United, Carlos Tevez yang sudah meledak 18 gol musim ini, hanya kurang satu gol daripada penggempur utama United, Dimitar Berbatov

Tiada ulasan: